- Oferta
- Logistyka, transport, spedycja
USPRAWNIENIE PROCESÓW za pomocą „Value Stream Mapping” w oparciu o BABOK®
Celem szkolenia jest między innymi opanowanie zakresu prac analizy procesowej – biznesowej, umiejętność stosowania Balanced Scorecard, definiowanie i walidowanie wymagań w modelu SMART i koordynacja prac analitycznych. Zajęcia realizowane są w formule warsztatowej – uczestnicy pogrupowani są w zespoły robocze. Tematy przedstawiane są „krok po kroku” dostosowując tempo zajęć do możliwości uczestników. W ponad 90% przypadków stosowane są „nieksiążkowe”, przykłady opartych o doświadczenia autora i case studies rzeczywistych projektów. Stosowana jest również wiedza wynikająca z samej wieloletniej praktyki doradczo-szkoleniowej.
Cele i korzyści
- Opanowanie zakresu prac analizy procesowej – biznesowej
- Umiejętność stosowania Balanced Scorecard
- Rozwój komunikacji względem innych działów np. formułowanie czytelnych koncepcji analitycznych
- Opanowanie praktycznego używania pojęcia „definicji wartości klienta” dla bardziej efektywnej weryfikacji usprawnień implementowanych w procesach
- Zrozumienie zależności między wdrażaniem zmian, konfliktem, a procesem negocjacyjnym
- Definiowanie i walidowanie wymagań w modelu SMART i koordynacja prac analitycznych
- Zrozumienie w pełni modelu zarządzania jakością dochodząc do podstaw 6 Sigma
- Identyfikacja konkretnych działań wpierających lub przeszkadzających wydajności pracy projektowej
Korzyści ze szkolenia
- Redukcja szumu komunikacyjnego
- Rozwinięcie zasad zarządzania przepływem informacji, komunikacją, workflow
- Możliwość wdrożenie metod „world class” w analizie procesowej
- Redukcja błędu w szacowaniu harmonogramów przedsięwzięć w wyniku uzyskania większej stabilności procesów
- Wprowadzenie świadomego doboru wskaźników KPI w procesach dla skutecznej realizacji „definicji wartości klienta”
- Połączenie polityki standaryzacji procesów wraz z metodami ciągłego ich doskonalenia
- Wdrożenie zasad monitorowania procesów, audytowania, walidacji
- Promowanie kultury promocji VA eliminacji NVA i redukcji NVA-R w ramach opanowania podstaw koncepcji Lean Office
Zajęcia realizowane są w formule warsztatowej – uczestnicy pogrupowani są w zespoły robocze. Tematy przedstawiane są „krok po kroku” dostosowując tempo zajęć do możliwości uczestników.
W ponad 90% przypadków stosowane są „nieksiążkowe”, przykłady opartych o doświadczenia autora i case studies rzeczywistych projektów. Stosowana jest również wiedza wynikająca z samej wieloletniej praktyki doradczo-szkoleniowej.
Program szkolenia
1. Wprowadzenie do tematu, prezentacja dostępnych metod
- Uwarunkowania wpływające na dobór narzędzi w analizie biznesowej – model BABOK, narzędzia TQM Value Stream
- Metody opisów procesów – dobre i złe praktyki
2. Problemy utrudniające skuteczne doskonalenie procesów
- Przykłady zbieżnych i rozbieżnych celów w zarządzaniu procesami wewnętrznymi i zewnętrznymi przedsiębiorstwa
- „Naturalne” przyczyny prowadzące do braku stabilności procesów
3. Balanced Scorecard –prawidłowe użycie metody
- Praktyczne zastosowanie Balanced Scorecrad dla podporządkowania procesów przyjętej strategii, określenia KPI, proaktywnej identyfikacji sprzecznych celów, jak i wspierania efektu synergii
- Błędne zastosowania Balanced Scorecard – przykłady
3. Balanced Scorecard –prawidłowe użycie metody
- Praktyczne zastosowanie Balanced Scorecrad dla podporządkowania procesów przyjętej strategii, określenia KPI, proaktywnej identyfikacji sprzecznych celów, jak i wspierania efektu synergii
- Błędne zastosowania Balanced Scorecard – przykłady
4. Analiza procesów wspierających Project Management
- Zdefiniowanie przykładowych procesów wspierających np. zarządzanie projektami, zmianą, portfoliem i przyjęcie wybranych dla ich dalszej, realizowanej warsztatowo analizy
5. Procesy i kanały komunikacyjne
- Zasady zarządzanie relacjami z szeroko rozumianym klientem
- Plan komunikacji z interesariuszami – rola analityka biznesowego w doskonaleniu procesu
- Proces negocjacyjny we wsparciu modelowania wymagań
- Proces biznesowy i wymagania
6. Nowoczesnie podejście do analizy poprzez Value Stream i Lean Office
- Wprowadzenie do Value Stream – definicja wartości dla klienta wewnętrznego lub zewnętrznego w zależności od wcześniej obranego procesu.
- Wprowadzenie do Lean Office
- Techniki wizualizacji i uzyskanie pełnego wsparcia procesów dla uzyskania Pull zgodnie z celami Lean Office
- Przykłady VA, NVA i NVA-R w pracy biurowej
7. Wsparcie informatyczne w analizie procesowej
- Wielopoziomowe mapowanie procesów – dobre praktyki i oczekiwania względem narzędzi
- Narzędzia informatyczne w analizie procesowej
8. Analiza stanu bieżącego procesu
- Opis stanu bieżącego, jak i mierniki procesu KPI
- Przyjęta ikonografia w analizie Value Stream w Lean Office
9. Stan docelowy procesu
- Opracowywanie koncepcji stanu docelowego z jednoczesnym podtrzymaniem komunikacji z głównymi interesariuszami, rozwijanie właściwego języka komunikacji
- Monitorowanie poprawności, zgodności procesu z wymaganiami, weryfikacja ich aplikacji np. w środowisku wieloprojektowym
- Zarządzanie zmianą i konfliktem – sposoby twórczego rozwiązania konfliktu
- Proces finalnej walidacji i zatwierdzania zmian w procesie, przekazywania uzyskanego „produktu” (deliverable)
10. Zarządzanie jakością, zapewnienie jakości procesów
- Zarządzanie jakością – zadania dla kontroli jakości procesu, jak i samego zapewnienia jakości
- Wskaźniki jakościowe mierzone w pracach analitycznych i testowych
- System audytowy
- Wprowadzenie do statystycznej kontroli procesów i 6 Sigma
11. Zarządzanie wiedzą – proces rozwoju
- Zarządzanie wiedzą poprzez Lessons Learned – obiektywizacja wniosków
- Wykorzystanie Lessons Learned, jako jednego z podstawowych narzędzi doskonalenia postaw osobistych, jak i procesów wspierających zarządzanie przedsięwzięciami
- Repozytorium, zasady przeglądania i nadawania praw dostępu do bazy wiedzy
12. Wnioski końcowe i podsumowanie
- Podsumowanie know-how
- Wytyczne do dalszej samodzielnej pracy np. literatura, cele osobiste i firmowe
- Sesja ocen
Metody szkoleniowe
Zajęcia realizowane są w formule warsztatowej – uczestnicy pogrupowani są w zespoły robocze. Tematy przedstawiane są „krok po kroku” dostosowując tempo zajęć do możliwości uczestników. W ponad 90% przypadków stosowane są „nieksiążkowe”, przykłady opartych o doświadczenia autora i case studies rzeczywistych projektów. Stosowana jest również wiedza wynikająca z samej wieloletniej praktyki doradczo-szkoleniowej.
Metody szkoleniowe:
- Naprzemienne wykłady wprowadzające
- Warsztaty, ćwiczenia
- Wykorzystywanie do warsztatów narzędzi: informatycznych, organizacyjnych-procesowych, inżynierii procesów, value stream
- Sesje refleksyjne oparte o alokowanie poznanych metod do własnej praktyki, procesów wykonywanych w zakładzie pracy
- Materiały filmowe
Wizualizacje-rysunki wykonywane są na tablecie co daje automatycznie dostęp do wersji elektronicznej. Uczestnicy mogą zabrać je ze sobą po zajęciach np. w postaci plików ppt, jpg.
Cena i zapisy
Szkolenie na zamówienie